Gemeenschappelijke regelingen
Coöperatief Beheer Groengebieden Midden-Delfland | (CBG M-D) | ||
Algemene informatie | In 2019 is het Coöperatief Beheer Groengebieden Midden-Delfland opgericht als opvolger van het Recreatieschap Midden-Delfland. Overige deelnemers zijn de gemeenten Midden-Delfland, Maassluis, Schiedam, Vlaardingen en Westland. De uitvoering van de taken is opgedragen aan Staatsbosbeheer. Behalve de deelnemers dragen ook de gemeente Rotterdam en de provincie Zuid-Holland via een subsidie bij aan het beheer van de groengebieden. | ||
Vestigingsplaats | Schiedam | ||
Doel / openbaar belang | Behartigt belangen openluchtrecreatie en verzorgt groenbeheer in Midden-Delfland, onder handhaving van het landelijk karakter. De bijdrage aan de gemeente Delft betreft onder meer het onderhoud van het Abtswoudse Bos, evenals de ecologische waarde, de functie van het gebied voor waterbeheersing en klimaatadaptatie in het algemeen. | ||
Ontwikkelingen | In de conceptbegroting 2024 wordt voorgesteld het negatieve exploitatieresultaaat ( € 244.000) ten laste te brengen van het eigen vermogen (voor omvang: zie hieronder). Er wordt gewerkt aan structurele verbetering van het exploitatieresultaat. Kwaliteitsimpuls voor Midden-Delfland waaronder het Abtwoudse Bos en omvorming van recreatief gras tot bloemrijk gras voor insectendiverstiteit. Samenwerking met Vogelwacht Delft ter bestrijding eikenprocessierups. | ||
Risico's | Risico's zijn beperkt door langjarige samenwerking met Staatsbosbeheer voor de uitvoering. Financieel: de afspraak om de deelnemersbijdragen niet standaard te indexeren vormt een uitdaging,c.q. risico, voor de exploitatie. Uiteindelijk blijven de aangesloten deelnemers gezamenlijk risicodrager. | ||
Programma - onderdeel | Duurzame stad - pijler: Groen, blauw & gezond | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 4.725.569 | € 4.648.907 | |
Vreemd vermogen | € 4.408.431 | € 3.807.081 | |
Resultaat | € 17.854 | ||
Financieel belang | 17% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 303.700 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | 162% | 142% | |
Netto schuldquôte | n.v.t | n.v.t | |
Solvabiliteit | 48% | 45% | |
Structurele exploitatieruimte | n.v.t | n.v.t |
Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (SbJH) | |||
Algemene informatie | Het Servicebureau Jeugdhulp Haaglanden (SbJH) is een samenwerking gericht op ondersteuning van de inkoop specialistische jeugdzorg voor Delft, Den Haag, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Voorschoten, Wassenaar, Westland en Zoetermeer (H10-gemeenten). | ||
Vestigingsplaats | Den Haag | ||
Doel / openbaar belang | Efficiëntie in adequate administratieve verwerking van de jeugdhulp. Opgedragen taken betreffen onder meer het voorbereiden (en eventueel in mandaat aangaan) en het beheer van de contracten, de administratieve verwerking van transacties en de analyse van de gegevens per deelnemer. | ||
Ontwikkelingen | Vanaf 1 januari 2024 gaat gemeente Den Haag de ambulante jeugdhulp zelfstandig inkopen. Daarnaast wordt met de komst van de Hervormingsagenda de reikwijdte van de jeugdhulp nader bekeken. Eind 2022 heeft gemeente Voorschoten formeel verzoek gedaan tot uittreding vanwege passender aansluiting bij de Leidse regio (Holland Rijnland); de raden worden geïnformeerd over de afhandeling en ontvangen een besluit tot wijziging GR | ||
Risico's | Belangrijk hierbij is dat de gemeenten de jeugdzorg financieren. Het SbJH levert ondersteunende diensten. Het functioneren van SbJH staat niet los van de risico's voor de gemeenten, maar de risico's voor SbJH zijn daarmee beperkt. Toprisico's uit jaarstukken 2022: 'Boven verwachting veel aanmeldingen woonplaats-beginsel waarbij oude contract moet worden gerespecteerd', 'Accepteren als "normale werkwijze" ', 'Rechtsgang wegens juridisch geschil met zorgaanbieders' en 'Toenemend ziekteverzuim met langduriger uitval'. | ||
Programma/ | Gezonde en sociale stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 84.000 | € 122.000 | |
Vreemd vermogen | € 0 | € 0 | |
Resultaat | € 37.000 | ||
Financieel belang | 9,03% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 410.000 | ||
Financiele kengetallen | Beginstand (1-1-2022 | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquote | |||
Netto schuldquote | -2,73% | - 4,77% | |
Solvabiliteit | 5,92% | 5,43% | |
Structurele exploitatieruimte | 0,0% | 0,0% |
GGD Haaglanden/Veilig Thuis (GGD/VTH) | |||
Algemene informatie | GGD/VTH is de regionaal opererende organisatie voor publieke gezondheid en voor bescherming van kind en gezin. Deelnemende gemeenten zijn: Den Haag, Delft, Leidschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland en Zoetermeer. De operatie is georganiseerd met gemeente Den Haag als gastheer. | ||
Vestigingsplaats | Den Haag | ||
Doel / openbaar belang | Wettelijk verplichte samenwerking gericht op efficiëntie en kenniseffectiviteit. Regie, uitvoeren, adviseren en bevorderen van de publieke gezondheid, inclusief kindveiligheid. | ||
Ontwikkelingen | GGD: i) regionale uitvoering van het Integraal Zorg Akkoord en het Gezond en Actief Leven Akkoord door onder andere een sterkere inzet op preventie en een gezonde leefomgeving, ii) het kwalitatief versterken van de infectieziektebestrijding. VTH: i) doorontwikkeling naar het Toekomstscenario Kind en Gezinsbescherming, inclusief verder verbeteren van de samenwerking in de keten bijvoorbeeld met de lokale teams van de deelnemende gemeenten ii) blijvende aandacht voor behoud en werving personeel. | ||
Risico's | 'Uitbreiding of wijziging wettelijke takenpakket met onvoldoende kostendekkende vergoeding door Rijk', 'Maatschappelijke calamiteit (infectieziekte uitbraak)', 'calamiteit in de bedrijfsvoering (bijvoorbeeld cyberattack)', 'Resterend gebruik van softwarepakket (HP-Zone) van GGD Nederland' en 'boven verwachting verzuim en tekort aan personeel door krapte op de arbeidsmarkt'. | ||
Programma | Gezonde en sociale stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen- | € 2.754.000 | € 2.617.000 | |
Vreemd vermogen | € 0 | € 0 | |
Resultaat | € 125.000 | ||
Financieel belang | 10,3% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | €3.892.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | |||
Netto schuldquôte | -2,37% | -3,44% | |
Solvabiliteit | 46% | 52% | |
Structurele exploitatieruimte | 5,15% | p.m.% |
Omgevingsdienst Haaglanden (ODH) | |||
Algemene informatie | De ODH is een regionale uitvoeringsdienst die zich richt op de uitvoering en handhaving van diverse milieuwetten en de groene wetgeving. Het gaat daarbij om toetsing van meldingsplichten, vergunningverlening, adequaat toezicht op legale en mogelijk strijdige situaties, behandeling van overlastmeldingen en handhaving. Andere deelnemende partijen zijn de gemeenten Den Haag, Pijnacker-Nootdorp, Westland, Midden-Delfland, Leidschendam-Voorburg, Zoetermeer, Rijswijk, Wassenaar en de provincie Zuid-Holland. | ||
Vestigingsplaats | Den Haag | ||
Doel / openbaar belang | Een wettelijk verplichte samenwerking voor taken van vergunningverlening, toezicht en handhaving voor milieubelastende activiteiten en bodemtaken. De verplichte bundeling van middelen moet de kwaliteit van organisatie en uitvoering borgen en tegelijkertijd leiden tot een meer uniforme en efficiëntere uitvoering op regionaal niveau. | ||
Ontwikkelingen | Implementeren van de Omgevingswet, ingangsdatum 1 januari 2024. Belangrijke elementen hiervan zijn vormgeven ketensamenwerking, uitwerken milieuleges en aanpassingen van interne bedrijfsprocessen. | ||
Risico's | De financiële effecten van de Omgevingswet zijn voor de ODH nog niet in beeld. | ||
Programma | Duurzame stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022 | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 1,8 miljoen | € 2,9 miljoen | |
Vreemd vermogen | € 0 | € 0 | |
Resultaat | € 1.461.555 | ||
Financieel belang | 5% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 1.526.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | |||
Netto schuldquôte | -4,0% | -9,7% | |
Solvabiliteit | 8,5% | 16,0% | |
Structurele exploitatieruimte | -2,8% | 0,0% |
Veiligheidsregio Haaglanden (VRH) | |||
Algemene informatie | De VRH voert uit en behartigt de belangen van de gemeenten in de regio Haaglanden op het gebied van brandweerzorg, rampenbestrijding, crisisbeheersing, geneeskundige hulpverlening en het beheer van de gemeenschappelijke meldkamer. De gemeenten (Delft, Den Haag, Leidenschendam-Voorburg, Midden-Delfland, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk, Wassenaar, Westland en Zoetermeer) besturen en de VRH voert uit met gezamenlijke beleidsvorming. Deelname aan de veiligheidsregio is verplicht. | ||
Vestigingsplaats | Den Haag | ||
Doel / openbaar belang | De VRH is verantwoordelijk voor risicobeheersing (door middel van planvorming, toetsing en opleiden) en crisisbeheersing (door het beheren van de multidisciplinaire crisisorganisatie en het actief uitvoeren van operationele taken ten tijde van incidenten en crises). Door dit vanuit een gemeenschappelijke regeling te doen, wordt er meer expertise opgebouwd. | ||
Ontwikkelingen | De evaluatie van de Wet veiligheidsregio's brengt nieuwe inzichten en voorwaarden voor crisisbeheersing die de komende jaren geïmplementeerd moeten worden. Doorlopende ontwikkeling is de invoering van de tien landelijke meldkamers. | ||
Risico's | De indexatie en de salarisstijgingen leiden tot een hogere begroting dat (door stagnerende rijksbijdrage) door de deelnemende gemeenten moet worden aangevuld. | ||
Programma | Schone en veilige stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 4,1 miljoen | € 6,1 miljoen | |
Vreemd vermogen | € 62 miljoen | € 65 miljoen | |
Resultaat | € 3.585.000 | ||
Financieel belang | 9% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 9.588.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | |||
Netto schuldquôte | 84,2% | 90,0% | |
Solvabiliteit | 3,6% | 5,2% | |
Structurele exploitatieruimte | 1,1% | 3,1% |
Regionale belastinggroep (RBG) | |||
Algemene informatie | De RBG heeft als taak de heffing en inning van decentrale belastingen door samenwerking met andere gemeenten en waterschappen. Deelnemers zijn Hoogheemraadschap Delfland, Hoogheemraadschap Schieland en Krimpenerwaard, gemeenten Delft, Schiedam, Vlaardingen. Vanaf 2023 is het wettelijk mogelijk dat de begroting van de een GR wordt vastgesteld in september. De RBG begroting 2024 wordt vastgesteld in het AB van 7 september 2023. Naar verwachting is daarom een gemeentelijke begrotingswijziging nodig in de loop van 2024. | ||
Vestigingsplaats | Schiedam | ||
Doel / openbaar belang | Efficiënte heffing en inning van decentrale belastingen zoals OZB, afvalstoffenheffing, rioolheffing, waterschapsbelastingen. | ||
Ontwikkelingen | Invoeren van maatschappelijk verantwoord incassobeleid bij problematische schuldsituaties. | ||
Risico's | Beleidstaak ligt bij de deelnemers. De RBG zal alleen geld aantrekken voor de uitvoeringstaak. Er vindt geen uitzetting van gelden plaats en er wordt geen gebruik gemaakt van financiële instrumenten zoals derivaten. De belastingopbrengsten voor de deelnemers vallen buiten de financieringsparagraaf. | ||
Programma | Stad en bestuur | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 2,9 miljoen | € 5,2 miljoen | |
Vreemd vermogen | € 6,2 miljoen | € 5,4 miljoen | |
Resultaat 2022 | € 1.293.700 | ||
Financieel belang | 12,3% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 2.102.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | n.v.t. | n.v.t. | |
Netto schuldquôte | -/- 14,97% | --/- 20,59% | |
Solvabiliteit | 31,87% | 49,06% | |
Structurele exploitatieruimte | 0,00% | 8,82% |
Afvalinzameling Avalex | |||
Algemene informatie | Avalex is het gemeenschappelijk afvalinzamelingsbedrijf met deelnemers de gemeenten Midden-Delfland, Leidschendam-Voorburg, Wassenaar, Pijnacker-Nootdorp, Rijswijk en Delft. | ||
Vestigingsplaats | Den Haag | ||
Doel / openbaar belang | Uitvoering van de wettelijke afvalinzamelingstaak / hogere efficiëntie en kwaliteit door de samenwerking. | ||
Ontwikkelingen | i) Wijziging van de Gemeenschappelijke Regeling door wetswijzing (WGR). ii) Stijging kosten door overheidsmaatregelen (onder andere belastingverhoging op verbranding). iii) Naast de vergroting van efficiëntie van routes voor het legen van containers wordt nu ook de kostenbesparing van afvalbrengstations onderzocht. | ||
Risico's | De deelneming van Avalex in HVC (vanaf 2022) betekent een maximale garantstelling voor Delft van € 24,5 miljoen waar een provisie tegenover staat van 1%. Risico's voor Avalex zijn verder personeelstekort door arbeidsmarkttekorten en onvoorzien hoge prijsstijgingen en beperkte beschikbaarheid van materialen bij leveranciers. Zie voorts paragraaf weerstandsvermogen begroting Avalex. | ||
Programma | Schone en veilige stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: bedrijfsvoeringsorganisatie | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 6,3 miljoen | € 7,8 miljoen | |
Vreemd vermogen | € 44,0 miljoen | € 46,3 miljoen | |
Resultaat | € 49.000 | € 2.060.000 | |
Financieel belang | 28% van de omzet | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen en zie Risico's | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 13.348.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | |||
Netto schuldquôte | 80% | 79% | |
Solvabiliteit | 12,5% | 14,4% | |
Structurele exploitatieruimte | 0% | 0% |
Metropool Regio Den Haag (MRDH) | |||
Algemene informatie | De MRDH is de opvolger van Stadsgewest Haaglanden voor de beleidsvelden 'Bereikbaarheid en Mobiliteit' en 'Economisch Vestigingsklimaat' en is in 2015 van start gegaan. De 21 deelnemers zijn: Albrandswaard, Barendrecht, Capelle aan den IJssel, Delft, Den Haag, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Leidschendam-Voorburg, Maassluis, Midden-Delfland, Nissewaard, Pijnacker-Nootdorp, Ridderkerk, Rijswijk, Rotterdam, Schiedam, Vlaardingen, Voorne aan Zee, Wassenaar, Westland en Zoetermeer.De inkomsten van de MRDH zijn een jaarlijkse brede doeluitkering(BDU) van het Rijk, rijkssubsidies en inwonersbijdragen van gemeenten. | ||
Vestigingsplaats | Rotterdam | ||
Doel / openbaar belang | De MRDH is de vervoersautoriteit en heeft als een belangrijke taak het aanbesteden van de OV-concessies voor het stads- en streekvervoer. De MRDH investeert in de aanleg van(regionale) infrastructuur voor auto, fiets en openbaar vervoer. De MRDH helpt bij het realiseren van de investeringsagenda van Delft op het gebied van bereikbaarheid en economisch vestigingsklimaat. | ||
Ontwikkelingen | Strategische agenda 2023- 2026: 1 - Investeren in bereikbaarheid om de inwonersgroei in de regio te faciliteren, 2 - Toekomstbestendige economie stimuleren, 3 - Actieve (fiets) en collectieve vormen van mobiliteit stimuleren, 4 - Vernieuwen van werklocaties, 5 - Versterken van het regionale mobiliteitsnetwerk, 6 - Herstellen van het OV-systeem | ||
Risico's | De risico's voor economisch vestigingsklimaat zijn beperkt en kunnen uit het weerstandsvermogen worden gedekt. Voor de projecten voor de bereikbaarheid en openbaar vervoer gaan de risico's die uitstijgen boven het weerstandsvermogen ten koste van uitvoering andere projecten (faseren). Daarnaast zijn er risico's met lage kans in verband met de financiering van OV-maatschappijen en verlenen van (railconcessies en de verordening bussenlening ten behoeve van electrificatie. | ||
Programma | Bereikbare stad en Economie en vastgoed | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: openbaar lichaam | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 33 miljoen | € 34 miljoen | |
Vreemd vermogen | € 1,5 miljard | € 1,6 miljard | |
Resultaat | 1,5 miljoen | 0,5 miljoen | |
Financieel belang | |||
Verstrekte garanties / geldleningen | 1,1 miljard | 1,0 miljard | |
Omvang van de bijdrage (2024) | € 677.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | |||
Netto schuldquôte | 165,6% | 175,9% | |
Solvabiliteit | 2,2% | 2,1% | |
Structurele exploitatieruimte | 0,5% | 0,4% |
Gemeenschappelijke Regeling Bedrijfsvoering | (GRB) Delft-Rijswijk | ||
Algemene informatie | Samenwerking Delft-Rijswijk op het gebied van ICT-beheer (bedrijfsvoering). Het bestuur van de GRB Delft-Rijswijk stelt voor twee gemeenten het ICT-pakket vast. Dit pakket bevat zowel gezamenlijke als individuele diensten. Deze diensten zijn in de begroting beschreven in een inhoudelijk programma dat geldt voor alle deelnemende gemeenten van de gemeenschappelijke regeling. Deze 'lichte' GR kent geen exploitatieruimte, gaat geen leningen aan en heeft geen eigen vermogen. Daarom zijn de financiële kengetallen niet van toepassing. | ||
Vestigingsplaats | Delft | ||
Doel / openbaar belang | Efficiëntie in effectief ICT-beheer (bedrijfsvoering) van voldoende kwalitatief niveau. | ||
Ontwikkelingen | Naar aanlediing van de evaluatie door TwijnstraGudde is een nieuw bedrijfsplan voor 2022 en verder opgesteld en gedeeld met de raad. In 2023 zijn er nieuwe afspraken gemaakt over de diensten en kwaliteit middels een herziening van de dienstverleningsovereenkomst. Hierin zijn heldere afspraken gemaakt over geleverde diensten en kwaliteit, met als doel meer inzicht en overzicht te creëren. | ||
Risico's | Voor de risico's in IT-beheer zoals cyberattacks zie paragraaf bedrijfsvoering en de paragraaf Weerstandsvermogen - risicoprofiel. Risico voor de GRB is de dienstverlening aan te laten sluiten op de wensen en eisen van de deelnemers (en eventuele verschillen tussen de deelnemers) in een snel veranderende wereld. | ||
Programma | Overhead | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: bedrijfsvoeringsorganisatie | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | € 0 | € 0 | |
Vreemd vermogen | € 2.509.879 | € 753.887 | |
Resultaat | € 0 | € 0 | |
Financieel belang | |||
Verstrekte garanties / geldleningen | geen | ||
Omvang van de bijdrage (2024) | € 913.000 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | n.v.t | n.v.t | |
Netto schuldquôte | n.v.t | n.v.t | |
Solvabiliteit | n.v.t | n.v.t | |
Structurele exploitatieruimte | n.v.t | n.v.t |
Netwerk Afvalwaterketen Delfland (NAD) Gemalenbeheer | |||
Algemene informatie | Gemeenschappelijk gemalenbeheer met gezamenlijke beleidsvorming en uitvoering door Pijnacker-Nootdorp als centrumgemeente, met Delft en Leidschendam-Voorburg als deelnemers. Deze samenwerking is ontstaan binnen het netwerk, dat zelf veel meer deelnemers en partijen kent en veel algemenere doelstelling (de bijbehorende website is niet relevant voor het gemalenbeheer). | ||
Vestigingsplaats | Pijnacker-Nootdorp | ||
Doel / openbaar belang | Samenwerking bij het beheer en onderhoud van gemalen en persleidingen en daarmee verminderen van kwetsbaarheden in bezetting en kennis en behalen van efficiëntievoordelen. | ||
Ontwikkelingen | Per 1 januari 2019 officieel van kracht geworden. In 2020 is de gezamenlijke uitvoering gestart. | ||
Risico's | Beperkt: geheel begrotingsgestuurd, kent geen investeringen, valt binnen organisatie van Pijnacker-Nootdorp als centrumgemeente. | ||
Programma | Schone en veilige stad | ||
Rechtsvorm | Gemeenschappelijke regeling: centrumregeling | ||
Financiële gegevens | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Eigen vermogen | geen rechtspersoonlijkheid | nvt | |
Vreemd vermogen | n.v.t. | nvt | |
Resultaat | € 335.000 | ||
Financieel belang | 40% | ||
Verstrekte garanties / geldleningen | n.v.t. | ||
Omvang van de bijdrage | € 596.361 |
Financiële kengetallen | Beginstand (1-1-2022) | Eindstand (31-12-2022) | |
Bruto schuldquôte | n.v.t. | ||
Netto schuldquôte | n.v.t. | ||
Solvabiliteit | n.v.t. | ||
Structurele exploitatieruimte | € nul |